Soundbar review

Review Samsung HW-Q800B Soundbar

Door - - Prijs-update: 26 april 2024 -

Samsung HW-Q800B review

Als je op zoek bent naar een soundbar die je films en series nog beter laat klinken, dan is de Samsung HW-Q800B de juiste keuze. Met maar liefst 11 luidsprekers geeft de soundbar een omringend geluid weer dat je nog dieper meeneemt in de actie. Dankzij de stevige draadloze subwoofer komen de diepe en rijke bassen goed naar voren of bekijk ook ons artikel wat gaat over review Sonos ARC soundbar met Dolby Atmos. Wat een geluid! en meer over dit onderwerp review Sonos Ray Soundbar.

Wat deze soundbar extra bijzonder maakt, is dat het perfect samenwerkt met je Samsung (Neo) QLED TV dankzij Q-Symphony. Dit betekent dat alle speakers op harmonieuze wijze samenwerken om je een meeslepende geluidservaring te bieden. En niet alleen qua geluid, maar ook qua design is de Q800B een perfecte match voor je Samsung TV. De gloednieuwe metalen look zorgt ervoor dat ze mooi samen staan.

Voor de echte filmliefhebbers is een Dolby Atmos en DTS:X soundbar onmisbaar, omdat het je een extra dimensie geeft aan je surround sound ervaring. Hierdoor lijkt het net alsof de geluidseffecten van bovenaf komen, wat perfect is voor scènes waarbij bijvoorbeeld een helikopter overvliegt of een boot voorbij scheurt. Met 5 kanalen, 1 subwoofer-kanaal en 2 naar boven gerichte kanalen biedt deze soundbar een adembenemende geluidservaring van 5.1.2-kanaals geluid van 360W.

De soundbar is gemakkelijk in gebruik dankzij de connectie met WiFi, Bluetooth of via HDMI (e)ARC. Als je de soundbar aansluit op je Samsung (Neo) QLED TV, zorgt Q-Symphony dat de speakers samenwerken en kun je genieten van een adembenemende geluidservaring. SpaceFit Sound kalibreert het geluid op maat voor je woonkamer. Dit geldt vanaf de Samsung TV serie Q80B of hoger.

Naast het verbeteren van je TV-geluidservaring, kun je ook alleen van de soundbar genieten om muziek af te spelen. Met de ingebouwde Google Chromecast kun je muziek streamen vanaf je telefoon, laptop of tablet. Je kunt ook direct verbinding maken via AirPlay2 en Spotify Connect, zodat je meteen kunt genieten van je muziek.

De Samsung HW-Q800B is 111 cm breed en staat het mooiste bij TV's van minimaal 43 inch. Hij heeft ook een Active Voice Amplifier, waardoor dialogen duidelijk en helder worden weergegeven. De ruim bemeten draadloze subwoofer zorgt voor diepe, rijke bassen. Als je nog een mobiel apparaat van Samsung hebt, kun je de soundbar nog makkelijker aanzetten met Tap Sound. Met één tik van je smartphone tegen de soundbar laat je de muziek afspelen vanaf je smartphone via Bluetooth. Kortom, de Samsung HW-Q800B is de ideale soundbar voor de echte filmliefhebber die op zoek is naar een meeslepende geluidservaring. Bekijk de uitleg van onze experts in het artikel beste koop soundbars en weet zeker welke soundbar de beste is.

Kieskeurig:
Review Samsung HW-Q800B
Boven verwachting goede soundbar. Ik was eigenlijk aan het kijken naar een ander merk, alleen om het geluid van de tv te verbeteren, maar toen ik deze hoorde, was ik meteen verkocht. De soundstage is enorm wijd. Je wordt nog net niet in ondergedompeld in de serie of film die je kijkt. Dialogen klinken goed verstaanbaar. Muziek klinkt verrassend gedetailleerd. Verder voelt alles heel degelijk gebouwd aan.
Score: 8.8
Consumentenbond:
Review Samsung HW-Q800B
Consumentenbond Beste uit de Test - Deze Samsung soundbar levert prima geluid bij je tv. Het geluid klinkt helder en levendig. De meegeleverde subwoofer zorgt voor een stevige bas. De hoge en lage tonen zijn mooi in balans en het geluid heeft veel detail. Een minpunt is het hoge stroomverbruik.
Score: 7.5
Samsung:
Review Samsung HW-Q800B
Heel mooi helder geluid. Zeer goede bass uit de subwoofer, moet deze zelfs in de - zetten. Kan van -6 tot +6 ingesteld worden. Dit kan makkelijk met de afstandsbediening. Mooie strakke design. Display verwerkt in het product achter de ombouw waardoor je niet continue een lampje ziet of iets. Past perfect onder de 55 inch tv die ik heb. Wel groot om in een kast weg te kunnen kan ik me voorstellen.
Score: 9.6
RTINGS:
Review Samsung HW-Q800B
De Samsung HW-Q800B is zeer geschikt voor gemengd gebruik. Het is echt een veelzijdige soundbar, met een neutraal standaardgeluid dat hem geschikt maakt voor het luisteren naar alles van muziek tot films tot tv-programma's. Dialoog wordt duidelijk en nauwkeurig weergegeven, en de sub brengt voldoende rumble in de bas voor muziek en films.
Score: 8.1

Ben je op zoek naar een soundbar die je tv-geluid een boost geeft, dan is de Samsung HW-Q800B een goede optie om te overwegen. Deze soundbar levert namelijk prima geluid met heldere en levendige klanken. Dankzij de meegeleverde subwoofer komt ook de bas goed uit de verf. Bovendien kun je het volume flink opschroeven zonder dat het geluid vervormt.

Het geluid van deze Samsung soundbar is mooi in balans en gedetailleerd. Je kunt de hoeveelheid bas op verschillende manieren aanpassen en het surroundgeluid klinkt goed, al kan dit nog beter. De Samsung HW-Q930B, die beschikt over achterluidsprekers, zorgt voor een nog meer meeslepende ervaring.

Helaas verbruikt deze soundbar wel veel stroom, vooral in stand-by. Dit kan een minpunt zijn voor wie op energieverbruik let. Ook ontbreken de achterluidsprekers bij dit model, wat voor sommigen een belangrijk gemis kan zijn.

Toch is de Samsung HW-Q800B een veelzijdige soundbar die geschikt is voor diverse toepassingen. Het neutrale standaardgeluid maakt hem geschikt voor het kijken van tv-programma's, films en het luisteren naar muziek. Dialogen worden duidelijk weergegeven en ook voor muziek biedt de soundbar een gedetailleerd geluid. Je hebt bovendien verschillende hulpmiddelen tot je beschikking om het geluid aan te passen, waaronder een 7-bands grafische EQ en presets.

Al met al is de Samsung HW-Q800B een goede soundbar met heldere en levendige klanken en een flinke bas. Voor wie let op energieverbruik en het belangrijk vindt om achterluidsprekers te hebben, zijn er echter betere alternatieven. Maar wie op zoek is naar een veelzijdige soundbar met goed geluid bij hoog volume, afspeelfuncties en Dolby Atmos, zal met de Samsung HW-Q800B zeker niet teleurgesteld zijn.

8.5
  • Goed geluid bij hoog volume • Afspeelfuncties • Dolby Atmos
  • Energiegebruik • Geen achterspeakers