Tv review

Review Samsung QN85B Neo QLED TV

Door - - Prijs-update: 25 april 2024 -

Samsung QN85B review (2022)

Met de Samsung Neo QLED QN85B kun je genieten van een prachtig kleurrijk beeld. Dankzij het dunne ontwerp van slechts 27 millimeter past de televisie in elk interieur. Het beeldscherm is samengesteld uit duizenden lampjes die individueel dimmen en oplichten, waardoor donkere en lichte delen nauwkeurig worden weergegeven. Bovendien biedt de Neo QLED techniek, in combinatie met het 10 bit paneel en de HDR-ondersteuning, een kleurrijk beeld met hoge contrasten en talloze kleurtinten of bekijk ook ons artikel wat gaat over review Samsung QN95B Neo QLED TV en meer over dit onderwerp review Samsung The Frame LS03B TV. Kunstwerk aan de muur.

De Neo AI Quantum Processor 4K zorgt ervoor dat je televisie beelden van mindere kwaliteit aanpast naar 4K-resolutie, zodat je altijd kunt genieten van haarscherp beeld tijdens het kijken van je favoriete content. Het Dolby Atmos-geluid zorgt voor een meeslepende beleving, waarbij het lijkt alsof je middenin de actie zit. Het Tizen smart platform maakt het gemakkelijk om door het aanbod van populaire apps als Netflix, Disney+ en Amazon Prime Video te bladeren. Bovendien is de Solarcell One Remote afstandsbediening milieuvriendelijk, omdat hij zichzelf oplaadt met kunst- en daglicht, zodat je geen batterijen meer hoeft te kopen.

Object Tracking Sound+ zorgt voor een ruimtelijke geluidsweergave, waarbij het geluid de bewegingen van het beeld volgt voor een realistischere ervaring. Als je een Samsung soundbar hebt of die wilt aanschaffen, dan zorgt de Q-Symphony techniek ervoor dat beide apparaten elkaar aanvullen voor een dynamisch en kamervullend geluid.

Met de Samsung QN85B - 4K Neo QLED televisie met Quantum Matrix ervaar je een revolutie in beeldkwaliteit. Dankzij de AI-aangedreven processor en Quantum Matrix Technology, met zijn intense precisie, geniet je van meer details in zowel de donkerste als meeste heldere kleuren. De krachtige quantum processor met deep learning zorgt voor de nauwkeurigste en flexibelste beeldervaring en optimaliseert je beeld tijdens elke scène. Door de krachtige 4K AI-upscaling profiteer je altijd van volledige 4K-resolutie. Daarbij bieden de nieuwe top channel speakers van Samsung in combinatie met Dolby Atmos een adembenemende geluidsbeleving. Bekijk ook ons artikel top 10 tv waarin we de beste televisies op een rijtje zetten.

Coolblue:
Review Samsung Neo QLED 4K 55QN85B (2022) - 55 inch
De Samsung QN85B is het instapmodel uit de Neo QLED serie. De televisie heeft een lagere piekhelderheid dan andere Neo QLED televisies, en ook ontbreekt de anti-reflectielaag. Toch is het een toegankelijk model met een Neo QLED scherm en een meeslepende geluidsweergave. Het beeldscherm biedt een groot contrast en de grote kijkhoek komt van pas wanneer je met veel mensen tv wil kijken.
Score: 9.0
Trusted Reviews:
Voor zijn geld is de Samsung QN85B compleet qua specificaties en de prestaties zijn ook positief. Maar het lijkt erop dat de gebieden waarin hij uitblinkt en de gebieden waarin hij tekortschiet beide het resultaat zijn van dezelfde technologie. Dus misschien is Mini LED niet het wondermiddel dat wordt voorgesteld. Tenminste niet wanneer het wordt geïmplementeerd binnen duidelijke budget beperkingen.
Score: 8.0
TechRadar:
Zijn Mini-LED technologie komt zowel tot uiting in het slanke profiel van het scherm als in de hoge helderheidspieken. Voor gamers heeft de Samsung QN85B HDMI 2.1-functies op alle HDMI-aansluitingen en kan hij alle functies van uw next-gen console benutten. Het is ook uitgerust met een state-of-the-art beeldprocessor.
Score: 8.0
Samsung:
Zeer mooie beeldkwaliteit na kalibratie en de enkele voetsteun is ook goed om de kabels te verbergen. TV schakelt snel tussen verschillende bronnen. Geluid is prima. Beeld reflecteert wel behoorlijk overdag. Alles kun je besturen met 1 afstandsbediening. Geweldig en mooi helder beeld. Makkelijke bediening voor de instellingen en de apps zijn ook duidelijk te bedienen.
Score: 9.6
RTINGS:
De Samsung QN85B is een geweldige TV voor de meeste toepassingen. Dankzij de hoge piekhelderheid en de goede kijkhoek is het een indrukwekkende tv voor het bekijken van tv-programma's of sport in een lichte kamer. Het heeft ook een behoorlijk contrast en een geweldige lokale dimfunctie, dus het is een zeer goede keuze voor het bekijken van films in SDR of HDR in een donkere kamer.
Score: 8.1

De Samsung QN85B Neo QLED TV is het instapmodel uit de Neo QLED-serie van Samsung. De tv beschikt over een Neo QLED-scherm en biedt een groot contrast en een grote kijkhoek, wat ideaal is wanneer je met meerdere mensen tv wil kijken. De televisie is compleet qua specificaties en presteert goed, hoewel de technologie die de helderheid en contrasten oplevert, ook voor de minpunten zorgt. Zo biedt het geen overtuigend detailniveau in de zwarte tinten en is het ook niet immuun voor backlight bloom. De Samsung QN85B is echter uitstekend voor gamers, dankzij de HDMI 2.1-functies en de beeldprocessor. De nieuwe versie van de Tizen smart TV-interface is een verbetering vergeleken met het model van vorig jaar en het geluid, hoewel ondynamisch, is ruimtelijk. De prijs is concurrerend en de 75-inch versie wordt genoemd als één van de beste 75-inch tv's en biedt een goede concurrentie aan OLED-tv's. Kortom, de Samsung QN85B Neo QLED TV is een uitstekende optie voor mensen die op zoek zijn naar een televisie met een goede prestatie en een slimme interface voor een betaalbare prijs.

8.5
  • Helderheid • Gaming • Design • Smart interface
  • Zwarttinten • Dolby Vision HDR • Bloooming