Tv review

Review LG B2 OLED TV

Door - - Prijs-update: 28 maart 2024 -

LG B2 review (2022)

De LG B2 OLED-televisie heeft een ongeëvenaard beeld met echte duisternis dankzij de zelfverlichtende OLED-pixels. Donkere gebieden zijn perfect zwart zonder backlight-bleeding of halo-effect. De scherpte van het beeld is te danken aan de Alpha7 Gen 5 AI-processor die zorgt voor een diepere beeldkwaliteit door gebruik te maken van voor- en achtergrond verbeteringen. Het contrast is uitstekend vanwege de diepe schaduwen en lichtgevende lichten en dit is mogelijk doordat de pixels zonder tegenlicht oplichten en zo de diepste zwarttinten bereiken. De details zijn helder en subtiel, dankzij Dynamic Tone Mapping. Het meeslepende surround-geluid maakt de ervaring compleet. De processor mixt 2-kanaals audio tot virtueel 5-kanaals geluid waardoor je de actie en chaos om je heen voelt. Dankzij ThinQ AI en webOS krijg je televisie op maat, met aanbevelingen op basis van je smaak en profielen voor iedereen thuis. Bekijk ook ons artikel beste tv testaankoop waarin we de best geteste tv's op een rijtje zetten of bekijk ook ons artikel wat gaat over review LG C2 OLED TV en meer over dit onderwerp review LG QNED866 TV.

Coolblue:
Review LG OLED65B26LA (2022) - 65 inch
Dankzij het OLED scherm toont de tv kleurrijke beelden met een krachtig contrast. Ook de kijkhoek van de tv is erg goed. Voor mensen die op zoek zijn naar een OLED tv die een goede kleurweergave en een groot contrast toont, maar minder waarde hecht aan vloeiende beelden, is de B2 een geschikte keuze. De Magic Remote is ook een echte toevoeging aan het gebruiksgemak.
Score: 7.8
TechRadar:
Review LG OLED65B26LA (2022) - 65 inch
De LG B2-serie is de OLED TV-lijn van het bedrijf die de indrukwekkende basisbeeldkwaliteit van de LG A2-serie aanvult met gaming-vriendelijke functies zoals 120Hz, VRR, ALLM en FreeSync Premium. De B2 toestellen hebben een beperkte helderheid en de ingebouwde geluidskwaliteit is matig. Maar als u een betaalbare OLED-tv wilt om films op te kijken, maar ook om te gamen, moet u de B2-serie kopen.
Score: 8.0
RTINGS:
Review LG OLED65B26LA (2022) - 65 inch
Het is uitstekend voor het kijken naar films in donkere kamers dankzij de bijna oneindige contrastverhouding met perfecte zwarttinten. Het is ongelooflijk voor gaming, ondersteunt variabele verversingssnelheid (VRR) om schermscheuren te verminderen, en heeft een lage inputvertraging en een bijna onmiddellijke reactietijd voor vloeiende bewegingen.
Score: 9.0

De LG B2 OLED TV is een indrukwekkend product dat zowel de film- als de gameliefhebber zal aanspreken. De televisie beschikt over een bijna goede contrastverhouding met indrukwekkende zwartwaarden en schaduws. Hierdoor is de B2 uitermate geschikt voor het kijken naar films in donkere kamers. De ondersteuning van 120Hz en VRR, samen met functies als ALLM en FreeSync Premium, maken van de LG B2 een uitstekende keuze voor mensen die ook graag gamen. Het apparaat beschikt over een lage inputvertraging en dit zorgt voor vloeiende bewegingen en een verbeterde gaming ervaring. De reflectiebehandeling van de LG B2 is erg goed en samen met de brede inkijkhoek is tv-kijken in lichte kamers is geen probleem. De helderheid en de geluidskwaliteit zijn beide niet optimaal en kunnen beter. Als je de tv te lang op hetzelfde beeld laat staan loop je het risico op inbranden. Desondanks is de LG B2 een fantastische algemene tv die aan de verwachtingen voldoet. De bijna perfecte zwarttinten, de indrukwekkende contrastverhouding en de uitstekende reflectiebehandeling maken de televisie tot een uitstekende keuze voor degenen die op zoek zijn naar een betaalbare OLED TV die zowel voor film- als gametoepassingen geschikt is.

8.3
  • Zwartwaarden en schaduws • Reflectiebehandeling • 120Hz ondersteuning • Brede inkijkhoek
  • Helderheid • Audio • Inbrand risico