Game review

Taxi Chaos; een klassiek genre opnieuw uitgevonden

Door - - Prijs-update: 20 april 2024 -

Review Taxi Chaos; scheur met je taxi door de stad

In deze frisse en moderne versie van de klassieke taxigames verdienen spelers extra tijd door ongeduldige klanten met succes op te halen en af te zetten op de bestemming van hun keuze. Haast je door de straten van New Yellow City om de gekste klanten op te pikken en ze zo snel mogelijk op tijd af te zetten voordat het Game Over is. De game is nu digitaal beschikbaar en vanaf 22 april fysiek te koop.

In Taxi Chaos draait alles om snelheid en alles is geoorloofd om passagiers zo snel mogelijk naar de plaats van bestemming te brengen. Als speler kun je extra geld verdienen met riskant rijgedrag, denk hierbij aan net op tijd ontwijken om zo een botsing te voorkomen, racen met je turbo (wat echt niet makkelijk is) en het maken van geweldige sprongen om zo de snelste routes door New Yellow City te ontdekken. Maar pas op want als je een andere auto raakt ben je je opgebouwde combo-punten meteen weer kwijt of bekijk ook ons artikel wat gaat over review Microsoft Flight Simulator 2020. Grafisch zeer goed! en meer over dit onderwerp review FIFA 22. Hoe goed is deze opvolger; wat is de werkelijke score?.

Sega Crazy Taxi

“Het is twee decennia geleden dat we een nieuwe game zagen dat zich richtte op het avontuurlijke leven van een taxichauffeur. Met Taxi Chaos wilden we een erfenis creëren die is gewijd aan de verbazingwekkende en gedenkwaardige klassiekers'', aldus Jorden Stocx, Lead Game Designer van Taxi Chaos. "Dit is natuurlijk geen direct vervolg op de klassiekers, desalniettemin hopen we dat spelers Taxi Chaos zullen verwelkomen als een leuke en frisse kijk op dit lang verloren gewaande genre." Ze zeggen het niet met zoveel woorden, maar Taxi Chaos is duidelijk gemaakt met de arcade klassieker Sega Crazy Taxi in het achterhoofd en wat ons betreft, minstens net zo leuk geworden. Recent hebben we dit ook gezien in een LTM van Fortnite waar je met een taxi door de map kan scheuren op zoek naar klanten. Gelukkig zijn er nog dit soort mooie initiatieven voor dit genre. Helemaal als Mindscape aangeeft dat ze de feedback van fans en community heel serieus nemen en op basis daarvan de game zo goed mogelijk aanpassen om de beste game-ervaring te blijven bieden.

Spelers kruipen achter het stuur van een breed scala aan vrij te spelen taxiwagens, elk met hun eigen verschillende kenmerken. Race door de binnenstad in de sterke muscle car, scheur over de West Side Highway in een hypersnelle supercar en raas door Wall Street in een Japanse tuner. Spelers ontdekken zo een kleurrijke en uitgestrekte stad met veel door New York geïnspireerde locaties en kunnen onmogelijke sprongen maken en zich agressief een weg banen dwars door het chaotische verkeer van deze grote gele stad. Test je rijvaardigheid en verbeter ze in drie verschillende spelmodi. Ga voor de klassieke ervaring in Arcade-modus wat onze persoonlijke favoriet is of cruise in je eigen tempo in Free Roam of ga voor een echte uitdaging in Pro-modus. Spring in je taxi en race je een weg naar de top van de ranglijsten wat erg leuk kan zijn als je gek bent op statistieken en competitie. Bekijk ook onze games kopen overzicht waar we alle games aanbiedingen hebben verzameld.

Taxi Chaos is weer eens wat anders, simpel en leuk om te spelen, heeft een klein budget prijsje en komt zelfs met Nederlandse tekst. We zijn alleen geen fan van de zeer lange laadtijden op de Nintendo Switch. We hebben de Playstation versie nog niet kunnen testen maar we verwachten dat de game daar een stuk sneller zal laden. Voor de Nintendo Switch versie geeft de redactie van Populair Product de game vanwege kwaliteit, score en populariteit op onze site het predicaat Top Product. "Wat een heerlijk nostalgisch spel voor tussendoor en is ook nog prima geschikt voor de hele familie".

9.1
  • Prijs • Nederlandse tekst • Plezier voor de hele familie • Uitdagend
  • Laadtijden